Pagina's

dinsdag 15 april 2014

40 dagen, dag 36

Kijk! Daar hang jij,

dat is je eigen schuld!

zie je de spijkers die je hand doorboren?

Je mag niet meer bij God de vader horen

want wat jij doet heeft hem met toorn vervuld!



Je kon niet doen waarvoor Hij je eens maakte

Je zocht jezelf in alles wat je deed

het deed je niets als dat zijn liefde raakte

of als een ander door jouw daden leed.



De aarde bracht slechts dorens voort dat weet je

en God de Vader klemt ze om jouw hoofd

Zijn eindeloze liefde die vergeet je

omdat je enkel in jezelf geloofd



.....

maar plotseling weergalmt wat Jezus zei:

Mijn God mijn God waarom verlaat u MIJ?

.....



Jij hangt daar niet, al heb je het verdiend

zie je die spijkers die zijn hand doorboren?

heb je die dorens om zijn hoofd gezien

kun je het kraaien van de haan nog horen?



Jij de verrader staat hier op de grond

met beide benen! Zeker van het leven!

al heb je gedragen als een hond

Hij wil je toch een nieuwe toekomst geven



Mijn God hier zak ik huilend aan uw kruis

maak mij een nieuwe schepping, breng mij thuis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn als je een reactie achterlaat, ik ben heel benieuwd naar jullie mening , ervaring en kritiek. het wordt gewaardeerd!!