Pagina's

maandag 25 augustus 2014

onder de korenmaat??

Ik voel het vuur, maar laat me steeds weer blussen
En denk aan andere dingen ondertussen
Ik doe gewoon weer water bij de wijn
Omdat ik niet zo “fanatiek” moet zijn
Omdat ik steeds op anderen blijf wachten
Omdat ik steeds vertrouw op eigen krachten
En ik verschuil me achter zoveel domme dingen
Mijn God ik hoor bij alle zwakkelingen
Ik sta in brand maar laat mijn lamp weer doven
Ik haal mijn schatten toch weer op van boven
Omdat het lijkt of niemand hier wil ‘branden’:
“we hoeven niet te gaan naar alle landen,
We hoeven niet te preken aan de volken”
In en mij blijft de onrust almaar kolken.
Ik wéét  Heer, dat ik ongehoorzaam ben
Omdat ik in mijn hart uw opdracht ken.

Er brandt nog slechts een vonkje aan de lont

Heer leg de juiste woorden in mijn mond!

4 opmerkingen:

  1. Mooie gedichten-gedachten. Ik moest denken aan de Bijbeltekst: Het geknakte riet zal Hij niet verbreken en de walmende vlaspit zal Hij niet uitdoven.Dat zal Hij niet doen. Ik herken het wat je schrijft. Dan blijft er voor mij dit gebed over: "Mijn ziel kleeft aan het stof;
    maak mij levend overeenkomstig Uw woord."

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn als je een reactie achterlaat, ik ben heel benieuwd naar jullie mening , ervaring en kritiek. het wordt gewaardeerd!!