Pagina's

woensdag 2 mei 2012

vier op een rij, of kwartet?

Als jong meisje hoopte ik dat ik tenminste één dochter zou krijgen als ik later groot was. Het gekke was dat ik ervan overtuigd was dat ik alleen jongens zou krijgen. 6 intotaal..
Gelukkig bepalen we zelf niet wat het zal zijn, en ben ik inmiddels gezegend met 4 prachtige dochters!
Onze oudste is 11, de jongste 4 en de meiden ertussen zijn 9 en 6.
dit is een oude foto..
Wanneer ze naast elkaar staan, is het echt een gelijkmatige verdeling van lengte. Heel grappig om te zien.
Ik krijg heel regelmatig te horen dat ik zulke geweldige meiden heb, en daar ben ik best wel heel trots op.
Tóch is het ook wel eens heel moeilijk. Achter de voordeur is het namelijk helemaal niet zo geweldig als het allemaal lijkt.
Onze oudste heeft ADHD en onze tweede heeft PDD-NOS. niet iets waar je met Jan en alleman over doorspreekt. het voelt wel eens heel eenzaam om deze meiden op te voeden en van ze wakker te liggen.
Toch probeer ik steeds hun talenten en gaven te zien, en die hebben ze zeker. Ze kunnen prachtig zingen (meestal meerstemmig) en zijn heel goed in communiceren.
4 keer een mooi meisje, 4 keer een sterk willetje, 4 keer een hoog stemmetje, 4 keer leren met eigen mogelijkheden en beperkingen. Kwartet of vier op een rij!
Ik ben een gezegend mens. Een trotse moeder. Maar ook onzeker over de toekomst.
4 keer handen gevouwen...

1 opmerking:

  1. Wat schrijf je hier mooi en gevoelig over! Dank je wel dat je dit wil delen.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn als je een reactie achterlaat, ik ben heel benieuwd naar jullie mening , ervaring en kritiek. het wordt gewaardeerd!!