Pagina's

dinsdag 19 november 2013

de laatste dagen...

Weet dat de laatste dagen zwaar zullen zijn!
De mensen zullen egoïstisch zijn,
geldzuchtig, 
zelfingenomen en arrogant. 
Ze zullen God lasteren, 
geen ontzag tonen voor hun ouders, 
ondankbaar zijn en niets heilig achten. 
Ze zullen harteloos zijn, 
onverzoenlijk, 
lasterziek, 
onbeheerst en wreed. 
Ze zullen het goede haten en 
onbetrouwbaar, 
roekeloos en verblind zijn. 
Het genot zullen ze meer liefhebben dan God. 
Ze zullen de schijn van vroomheid ophouden, 
maar de kracht ervan miskennen. 
Keer je af van zulke mensen! 
2tim.3:1-5

want er komt een tijd 
dat de mensen de heilzame leer niet meer verdragen!
Maar leraren om zich heen verzamelen
die aan hún verlangens tegemoet komen
en hen naar de mond praten.
Ze zullen niet meer naar de waarheid luisteren
maar naar verzinsels.
2 tim. 4:3-4

Als ik deze teksten lees in de bijbel dan zie ik zoveel voor me wat nu speelt..
Paulus oproep aan Timotheus om je van zulke mensen af te keren geld ook voor ons. Doe niet mee, wees alert.
ga weg uit die stad mijn volk!
zodat je geen deel hebt aan haar zonden 
en ontkomt aan de plagen die haar zullen treffen.
openb.18:4

Als je mij liefhebt,
houd je dan aan mijn geboden. Dan zal ik de Vader vragen
jullie een andere pleitbezorger te geven:
de Geest van de Waarheid.
De wereld kan Hem niet ontvangen 
want ze ziet Hem niet en  kent Hem niet.
johannes 14:15-17

Blijf in Hem! Houd vol, nog een korte tijd voordat Hij zich in al zijn glorie aan de wereld zal openbaren.
Bid voor al die mensen die in de duisternis leven, en wees zelf een Licht!

1 opmerking:

  1. Een schot in de roos! Het is zo waar. Het is waar ik precies mee loop en verdrietig over ben. Zelf een licht zijn en dicht bij Jezus blijven.. Bedankt voor je bemoediging!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn als je een reactie achterlaat, ik ben heel benieuwd naar jullie mening , ervaring en kritiek. het wordt gewaardeerd!!