Pagina's

maandag 19 mei 2014

ik ben....ontroerd

Volgende emotie is ontroering. ik vind dat een van de mooiste emoties die er bestaat. Ontroering overvalt je. Het raakt een snaar in het diepst van je ziel, vaak zonder dat je dat verwachtte.

Diep van binnen gaat zich iets roeren, iets in beweging zetten.
Het laat je snakken naar adem, of je ogen vullen zich met tranen, of je krijgt kippenvel.
Ontroering raakt aan verdriet, maar heeft iets moois. Iets kostbaars.

Iets dat ons zegt: zó moet het zijn, maar nú is het alweer weg. Een klein glimpje van geluk, dat ons ook direct weer ontglipt.

Je ziet aan mijn zoeken naar woorden, dat ontroering veel ongrijpbaarder is dan vele andere emoties.

Wanneer was jij voor het laatst ontroerd, en waardoor?

5 opmerkingen:

  1. toen mijn neef trouwde en tegen mij zei na de kerkdienst: ik moest zo aan oma denken ...oma hield zoveel van hem, meer dan zijn ouders.... verdrietig ontroerd kan ook.Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontroerd toen ik dacht aan mijn oma, die na ruim 65 jaar nog steeds blind is voor de liefde van de Heere Jezus en denkt dat ze moet wachten op 'het wonder'. Toen ik me dat vanmorgen bedacht, moest ik er bijna van huilen. In Hem is zo'n enorme vrijheid, rijkdom, geluk.. dat gun je toch iedereen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. inderdaad Lisanne, maar nooit stoppen met voor haar bidden. God doet grote dingen, maar niet altijd direct als wij dat willen. Wie weet wat er nog komt!!

      Verwijderen
  3. ontroering bij het zien van een nieuw kindje...zo prachtig gemaakt door de Here God.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben altijd ontroerd als ik Spoorloos ofzo zit te kijken. Vaak hereniging van geadopteerde kinderen met hun biologische ouders...

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn als je een reactie achterlaat, ik ben heel benieuwd naar jullie mening , ervaring en kritiek. het wordt gewaardeerd!!