Pagina's

donderdag 12 maart 2015

manna verzamelen

Twijfel heeft mij weer te pakken.
 Met grijpgrage klauwen trekt het eerst een beetje, maar hoe langer hoe meer.
En ik roep HELP!!
Maar hoe hoor je Gods zachte fluisterstem door de herrie van je eigen gedachten heen?



En dán hoor ik ineens een flard van mijn eigen gedachten wat harder dan de rest:

MANNA VERZAMELEN!!

Ik weet het weer: elke dag genoeg. Niet kijken of ik al wat voor morgen kan pakken, niet kijken of ik wat over heb van gister..
De zegeningen van deze dag zijn genoeg om de dag mee door te komen.

Ik zit zo vast in mijn eigen ongeduld. Ik wil dat NU de dingen gaan veranderen. Dat mijn worsteling met God NU over is. Dat ik NU weet hoe alles verder zal gaan en hoe lang ik nog moet wachten.

Maar van God krijg ik andere dingen NU. Alleen Manna voor vandaag. Precies voldoende om vandaag zijn kind te kunnen zijn.
Hij werpt het me niet in de schoot. Ik zal zelf mijn tent uit moeten komen om het te verzamelen.

Manna, het brood uit de hemel...

Jezus Christus het Levende brood uit de hemel, Uw genade is mij genoeg.

7 opmerkingen:

  1. Mooi beeld! En Hij geeft genoeg om te rapen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben nog niet zo heel lang actief in blogland, maar kwam via via hier terecht.
    En ik wilde je even zeggen dat ik het stukje wat je vandaag schrijft heel mooi vind !

    Groet,
    Riemerijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel. Deze blog mag echt in een gouden lijstje! Kwam precies op tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi inderdaad! God geeft genoeg voor elke dag!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn als je een reactie achterlaat, ik ben heel benieuwd naar jullie mening , ervaring en kritiek. het wordt gewaardeerd!!