Pagina's

vrijdag 30 maart 2012

kwestie van kijken

ik houd van gezichten. Je kunt er zoveel aan aflezen over hoe iemand is, hoe iemand zich voelt, wat voor soort dingen iemand meemaakt, en zovoorts.
Het is gek, wanneer ik mensen kijk, bedenk ik regelmatig dat je je aangetrokken kunt voelen door de ene persoon en de anderen onopvallend vinden en soms zelfs saai.
Wát maakt een gezicht interessant? Er moet iets te kijken zijn. ik, als portrettekenaar ben fan van alle gezichten, omdat ik er altijd wat in kan ontdekken.
Ik merk dat ik soms stiekem zit te kijken hoe lijnen lopen en schaduwen vallen, terwijl ik met mensen sta te praten. Haha ze kunnen wel denken dat ze pukkeltjes hebben, zo aandachtig sta ik soms een gezicht te bekijken.





In elk geval, als mensen het knap vinden dat ik een gezicht zo goed kan treffen, dan denk ik: kwestie van kijken. Maar..ik realiseer me best dat dat het niet alleen is. Het is een kadootje wat ik heb gekregen van God. Daarmee wil Hij mij versieren. Dank aan Hem, ik geniet er erg van.

2 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar...! Vooral dat je dan mensen zit te 'bekijken', alle lijntjes, rimpeltjes etc. Heb jij ook altijd dat je door het kijken naar een gezicht dan weer beseft hoeveel je van die persoon houdt, juist specifiek met dat éne trekje?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoor net van maria dat je weer begonnen bent. Oh ho.. goed dat ik het weet... kan ik naar je verwijzen nl.

    En ja... kijken is belangrijk, maar je handen moeten met tekenen bijvoorbeeld ook nog uitvoeren wat je in je hoofd. hebt. Dat kan jij. ik lang niet altijd.

    groetjes mama.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn als je een reactie achterlaat, ik ben heel benieuwd naar jullie mening , ervaring en kritiek. het wordt gewaardeerd!!