Pagina's

woensdag 4 april 2012

Al doende leert men..

Tjonge, het valt nog niet mee om een blog te plaatsen met die computer van ons. Bovendien moet ik eerst maar eens even heel goed uitzoeken wat waar zit bij blogspot, want het kost nu zoveel tijd, en ik begrijp het nog steeds niet helemaal. Zoals bij mijn vorige blog..het was echt de bedoeling daar een aantal foto's van portretten aan toe te voegen, maar het lukte niet. En m.i. ligt dat niet aan mij, omdat ik al wel vaker foto's heb geplaatst. Nou ja, aldoende leert men.
Vandaag hebben de kinderen een dagje vrij van school ivm studie van leerkrachten. Dat is nog een hele toer voor ons allemaal. Want zomaar een vrije dag, met "niks te doen" en alleen elkaar om mee te spelen...hmm dat ligt de meiden niet zo.
Alle afspraken ten spijt vinden ze het erg nodig om ruzie te maken en te bedisselen. Ik heb al enkele malen bedacht: Adem in, adem uit...
Vanmorgen hebben we daarom maar spelletjes gedaan. zo kan ik zorgen dat de sfeer gezellig blijft en zij wat te doen hebben. Eerst een spelletje wie is het, met 6 meiden (de kinderen van mijn vriendin waren hier ook), en daarna een spelletje wat officieel "moordenaartje" heet. Ik heb het maar "klaas Vaak" genoemd, dat is wat gezelliger..
We hebben gelachen, het was gezellig, ik had (voor mijn gevoel) de ochtend gered in een rood pakkie met "super-mom" erop. Maar nu ze buiten spelen, begint het circus van voor af aan.
Ik weet het wel: ruzie maken hoort erbij. Maar ik heb er echt een hekel aan. Bovendien wil ik hen graag wat leren. Op mijn lijstje staan misschien wat teveel punten, of het is misschien te hoog gegrepen voor kinderen van 4-12.
* probeer vriendelijk te zeggen wat je wilt
* er praat maar één tegelijk
* Begin je zin met "ik" en niet met "ja maar jij"
* Gun elkaar wat je zélf graag zou willen
* Speel niet de baas, maar overleg
enzovoorts. Nu ik het opschrijf denk ik dat er ook nog een aantal leerpunten voor mezelf bijstaan:
* bewaar je geduld
* leg steeds duidelijk en concreet uit wat je verwacht
* maak complimenten bij gewenst gedrag
enzovoorts.
Haha, misschien moet ik die dingen ook eens op mijn computer uitproberen, dan lukt het plaatsen van een blog misschien ook wat makkelijker. Goed zo computer, ga zo door, aldoende leert men....

5 opmerkingen:

  1. Het is je toch gelukt. Mooie portretten zie ik ook op je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen (waarschijnlijk minder leuk om midden in te zitten) ik zal je nog even mailen met wat tips & trucs :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is echt de moeite waard, deze blog, hiermee ga je mensen dienen. groeten mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. probeer bij elke blogpost een foto te plaatsen. dat wordt nl eerder opgemerkt door de "thumbnail" is een klein fotootje wat bij mensen de aandacht vraagt op de blogs... De foto die je in de aandacht wilt als bovenste plaatsen, dat wordt de thumbnail.(kijk maar in mijn rechter kantlijn bij de aangeprezen blogs die ik daar heb, daar zie je die fotootjes bij. Als je geen foto hebt, kies dan een tuinfoto oid.
    succes hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. goeie tip mam,
    ik heb al wat foto's erbij gezet, misschien valt mijn blog nu beter op?
    Als ik dit blog heel dicht bij mezelf houd en echt alleen vanuit mijn hart vertel, is het makkelijker vol te houden dan wanneer ik iedere keer iets spectaculairs moet vertellen. 't Zou mooi zijn als ik op die manier tóch mensen kan helpen..
    kuzzie

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn als je een reactie achterlaat, ik ben heel benieuwd naar jullie mening , ervaring en kritiek. het wordt gewaardeerd!!