Pagina's

donderdag 2 mei 2013

Voor N.

Wat is het donker in jouw dal
wat is het mistig overal
ik zie het pas nu ik naast jou kom lopen
En ik kan straks weer terug naar licht
terwijl jij wandelt zonder zicht
en steeds maar weer op horizon blijft hopen

ik voel je wanhoop en je boosheid
zoveel verdriet en radeloosheid
je knieën knikken en je schouders zijn gebogen
en alles sluit zich om je heen
ik ben híer, maar jij blijft alleen
en wordt steeds meer de diepte in gezogen

wat is het moeilijk in jouw dal
ik zie slechts duister, overal
wat moet dat zwaar zijn om dat al zo lang te dragen
ga jij maar zitten hier en wacht
dan ga ik door de zwarte nacht
dan ga ik voor jou om versterking vragen

het duurt misschien lang
maar wees niet bang'
en droog de tranen op je wang
als Jezus komt dan móet het duister wijken
strek dus je benen, hef je hoofd
-zo lang je in het Licht gelooft- 
om hoopvol naar je Heiland uit te kijken

Loïs

2 opmerkingen:

  1. Heel mooi!! Ook ontzettend mooi verwoord, dat je opeens kan zien hoe zwart iemands bestaan kan zijn. En ik weet niet of N. dit leest, zo ja, dan heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat mooi... en we bidden mee voor N en alle n-nen.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn als je een reactie achterlaat, ik ben heel benieuwd naar jullie mening , ervaring en kritiek. het wordt gewaardeerd!!