Pagina's

zondag 21 oktober 2012

glansdag

Afgelopen zaterdag heb ik weer eens een workshop mime mogen geven. Dit is echt een heel leuke hobby, die af en toe weer eens de kop op steekt als mensen me vragen of ik ze wat wil leren.
Zaterdag was een in onze gemeente een "glansdag". Dit was een dag voor de jeugd van de kerk met als Thema: "gekroond met glans en glorie". Naar aanleiding van psalm 8:6.
Zo wilden we als gemeente de jeugd een dag geven waarop ze hun talenten konden verkennen. We wilden ze laten merken dat ook zij (deze pubers over wie veel te vaak op een negatieve manier wordt gesproken) kostbaar zijn in Gods ogen. Ook zij zijn gekroond met glans en glorie. Ook voor hen heeft Jezus'  kostbaar bloed gevloeid.
Ik heb met een groep van 10 kinderen een mime stuk ingestudeerd. Natuurlijk moesten ze eerst allemaal wat basis principes leren. Ik heb ze de "muur" laten "zien", en hoe je touw kunt trekken. Verschillende emoties tonen met je gezicht. Een verhaal vertellen zonder te spreken, nog een hele kunst.
Daarna dus dat stuk.

Mijn inspiratie heb ik uit het volgende filmpje gehaald. En dus wil ik dat filmpje graag delen.Mijn stuk was wel anders, maar had ook wel veel gelijkenissen. Ik vind het prachtig om te zien dat mensen enkel met gebaren en mimiek een boodschap kunnen overbrengen die je tot in het diepst van je ziel kan raken.



Mooi dat God mensen zoveel verschillende talenten geeft om ze tot zijn eer in te zetten!
Misschien dat ik nog een andere keer mijn eigen mime-stuk kan laten zien, maar zaterdag toen ik de jeugd wilde filmen tijdens de uitvoering was de accu van mijn camera leeg. (Heb ik weer, haha).

1 opmerking:

  1. wat gaaf dat het zo goed is gegaan. En wat zullen jullie een leuke dag hebben gehad.
    Ik ga het hier ook aankaarten om het te doen.
    groetjes maar weer.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn als je een reactie achterlaat, ik ben heel benieuwd naar jullie mening , ervaring en kritiek. het wordt gewaardeerd!!