Pagina's

maandag 2 september 2013

onmogelijk..of toch niet

ploetervoeten in de aarde
opgezogen worden
loswrikken
opnieuw een stapje dichterbij...


Ik voel me alsof ik af en toe in een moeras loop en de overkant niet halen kan.
Waarom mag ik niet gewoon wraak nemen als mij onrecht word aangedaan??

Neem geen wraak, geliefde broeders en zusters, maar laat God uw wreker zijn, want er staat geschreven dat de Heer zegt: ‘Het is aan mij om wraak te nemen, ik zal vergelden.’ (rom 12:19)

Maar dán wil ik tenminste mijn hart spuien, en anderen waarschuwen voor degene die zo konkelt en draait..


Stel, voor zover het in uw macht ligt, alles in het werk om met alle mensen in vrede te leven.(rom 12:18)

Okee, je wilt Jezus volgen in je leven. En elke dag belijd je dat Hij Heer is over je leven..Maar dán gebeurd er iets wat zó onrechtvaardig is. Het wordt je aangedaan door iemand die óók belijd dat Jezus Heer is.
Vragen stormen op je af. Woede borrelt naar boven. Tranen laten zich maar moeizaam bedwingen want...dit is NIET EERLIJK!!!

Ineens word het volgen van Jezus praktijk! Niet alleen met de mond, maar ook met de daden!!
Geen wraak, geen vergeldingsdrang, maar gebed, geduld, vergeving en liefde...

Hiertoe ben ik niet in staat denk ik kwaad!
" vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren" leert Jezus ons bidden.
"heb uw vijanden lief, bid voor wie u vervolgen" "zegen, vervloek niet!"

Het is als wandelen op water! Eigenlijk onmogelijk! Maar met de blik op Jezus en in de kracht van zijn Geest tóch mogelijk, want bij God is niets onmogelijk.



6 opmerkingen:

  1. Wilde niet zomaar weer weg klikken nadat ik dit las. Sterkte op deze moeilijke momenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een herkenning! Bedankt voor de teksten, nu kan ik ze uit mn hoofd leren en ermee aan de slag... geen excuus meer dat ik niet precies weet waar t staat in de bijbel...
    Veel sterkte en kracht toegebeden...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Onze kracht schiet tekort, maar bij God is niets onmogelijk inderdaad! Maar oh, wat moeten we het soms uitschreeuwen tot God om hulp in zulke situaties waarin we gevoelens voelen opkomen van gekwetstheid en boosheid.
    Had laatst ook zo'n situatie waarin ik merkte dat iets wat een ander had gedaan me onverwacht flink 'pijn' deed. Ik dacht aan Jezus en geloof dat Zijn vergevingsgezindheid ook iets is waar Hij heeft voor moeten bidden en strijden, het was geen 'makkie' of 'automatisme' om te zeggen: "Vergeef het hun" toen Hij leed...
    Sterkte ermee hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel lastig inderdaad. Weet even niet wat ik moet zeggen, maar sterkte ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. herkenbaar, maar wel iets om naar te streven/ om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn als je een reactie achterlaat, ik ben heel benieuwd naar jullie mening , ervaring en kritiek. het wordt gewaardeerd!!