Pagina's

donderdag 20 maart 2014

40 dagen, dag 10

en als ik nu eens schrijven zou
dat alles altijd blijven zou
zoals het is geweest
dat ziekte blijft, dat oorlog blijft
of wat men ook in kranten schrijft
of wat men daar ook leest

Als ik nu eens beweren zou
dat ik er niets van leren zou
van wat er is gebeurd
dat mensen altijd menselijk zijn
hun daden meest onwenselijk zijn
er altijd wordt getreurd

Als mensen enkel toeval zijn
zomaar ontstaan, en dan weer gaan
naar nergens in 't bijzonder

wat heeft mijn leven dan voor zin
wat zit er dan voor waardigs is
wat maakt mij dan een wonder?

Maar nee, ik ben bewust gemaakt
door eeuwige handen aangeraakt
voor een bijzonder doel
maar ga ik aan dat doel voorbij
wat komt er dan terecht van mij
dan enkel leeg gevoel?

1 opmerking:

Fijn als je een reactie achterlaat, ik ben heel benieuwd naar jullie mening , ervaring en kritiek. het wordt gewaardeerd!!