Pagina's

vrijdag 21 maart 2014

40 dagen, dag15

Genade is een moeilijk woord
ik heb het al zo vaak gehoord
en nog landt het niet in mijn hart..
is dat een mens niet eigen?

Ik lees ervan, ik weet ervan
en ik begrijp het nu en dan
maar dan raak ik toch weer verward
en kan ik enkel zwijgen

Ik kies nog vaak mijn eigen weg
van zelf doen, zonder overleg

Van poeha en van schone schijn
om toch maar goed genoeg te zijn

Want mensen hier zoals U ziet
die tonen uw genade niet
die wegen en die meten maar
om mensen weg te zetten

zo kijk ik steeds naar wat niet ging
en mis ik de verwondering
over uw Goddelijk gebaar
ik blijk niet op te letten

Genade is een moeilijk woord
al heb ik het al vaak gehoord
en ik begrijp het niet meteen
maar Heer u bent mijn vader

U wéét dat ik dat zelf niet kan
dat is het wonder er ook van
vol liefde prikt u daar doorheen
en dat is nou genade

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn als je een reactie achterlaat, ik ben heel benieuwd naar jullie mening , ervaring en kritiek. het wordt gewaardeerd!!