Pagina's

donderdag 20 maart 2014

40 dagen, dag 7

Mijn God hoe wordt mijn dode hart weer levend?
Hoe word ik vol van leven en van kracht?
ik ben zolang op 't einde afgestevend
zolang was ik in t donker, in de nacht!

Mijn God hoe kan dit koude hart weer kloppen?
wanneer het dood is is dat toch voorgoed?
hoe kan nu ooit die "oude mens" nog stoppen?
Ik weet niet eens hoe ik dán worden moet.

Ik had een zoon en hij was zélf het Leven
Mijn Geest en kracht was in en om hem heen
Hij heeft zichzelf als offerlam gegeven
op t cruciale punt was hij alleen.

Zijn levend hart is daar gestopt met kloppen
Hij stierf daar met jóuw hart,  het was gedaan!
Maar zelfs jouw hart kon niet  mijn Liefde stoppen
want in Mijn Zoon, begon het weer te slaan.

De dood is nu voor altijd overwonnen
jij bent met Hem geboren uit het graf
en aan een eeuwigheid met mij begonnen
schud nu dat oude leven van je af.

Mijn God, mijn God waarom werd ik gevonden,
Terwijl ik niets dan gal was gericht op zelfbehoud?

Om jou mijn kind heb Ik mijn zoon gezonden
Ik houd van jou, in hemels duizendvoud!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn als je een reactie achterlaat, ik ben heel benieuwd naar jullie mening , ervaring en kritiek. het wordt gewaardeerd!!