Pagina's

woensdag 25 mei 2011

op zoek naar het puzzelstukje

Ik heb een lieve man, en vier mooie meiden, een huis, genoeg te eten en drinken, onderdak, liefde in overvloed, en (niet onbelangrijk) een Hemelse Vader die me leidt en liefheeft...
Maar dat ene puzzelstukje wat ontbreekt zorgt voor veel gekraak in mijn brein.
De jongste gaat straks naar school....en dan? Ik zou graag financieel mijn steentje willen bijdragen, ik zou graag mijn talenten willen gebruiken, ik zou graag persoonlijk groeien...maar hoe? en waar?

Ik kijk iedere dag of er vaccatures zijn die passen bij mijn wensen, mijn talenten en mijn  visie op dit leven. Maar zijn mijn eisen te hoog? Zit ik in een uithoek van Nederland? Heb ik te weinig onderwijs genoten? Of allemaal?
Heel iritant dat ik steeds in circeltjes blijf denken en er niet uitkom.

Ideaal zou zijn als ik weer kon gaan leren, zodat ik iets kon gaan doen wat ik écht leuk vind. Maar ja, op mijn leeftijd (klinkt echt alsof ik bijna bejaard ben) is er geen studiefinanciering en geld is nou juist waarom ik wil werken.
Wanneer het geld er wel zou zijn was het trouwens ook nog ingewikkeld om een goeie studiekeuze te maken.
Liefst zou ik verloskunde gaan studeren, maar dat is fulltime studeren en dat gaat niet met een druk gezin als het onze. Verhalen schrijven heeft ook mijn hart, dus zoiets zou het worden waarschijnlijk..met het grote risico dat je er geld inpompt dat je niet meer terug kan verdienen als er niets wordt uitgegeven.

Uitgeverijen bestoken kan ook zonder opleiding, dat weet ik, maar ja, hoe kom je aan gemotiveerde meelezers, die hun tijd in jouw werk willen steken en je van gedegen opbouwende kritiek voorzien.
Hoe vindt je een goeie computer, die doet wat jij wilt, en die ook printers accepteert als aanhangsels en dan niet gelijk compleet van streek raken.
Hoe vindt je een goeie illustrator die net zo gemotiveerd is om een goed eindresultaat te leveren als jij..

Nou ja, mijn hoofd denksolt maar door...
Het puzzelstukje (wat moet ik in vredesnaam als werk gaan doen???) blijft nog even zoek.

1 opmerking:

  1. Wat een gave blog.. er is voor jou nog heel wat te ontdekken van medebloggers want er zijn zulke gave sites in dit opzicht.
    Het is wel weer leuk ook wat je schreef, want ik heb toch een andere smaak. Ook al geniet ik heel erg van jullie stijl- vind ik echt mooi- maar niet voor mezelf.
    Dat blijkt ook wel, anders hadden we het al lang zo gehad.
    Leuke fotos trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn als je een reactie achterlaat, ik ben heel benieuwd naar jullie mening , ervaring en kritiek. het wordt gewaardeerd!!